Around the world, people of all ethnicities and religions celebrate Christmas in different and interesting ways.

Here we outline five of our favourite English-speaking countries, and how they celebrate Christmas.

  1. New Zealand and Australia

Starting close to home for one of our teacher’s, Christmas in the southern hemisphere is a bit different. That’s because it is summer! So rather than a full roast lunch or a heavy Christmas dinner, you’re more likely to fine the antipodeans on the beach or over a BBQ. Though they still have all the lights and Christmas decorations that we’re familiar with!

      2. UK 

Christmas in the UK might look similar to Christmas in Italy, but there’s one ritual you may not be familiar with. Every Christmas day at midday, Brits from around the country will gather at their TV sets to watch a very important broadcast. The Queens Speech! Every year Queen Elizabeth II graces the television with an uplifting speech reflecting on the year gone past, and the year to come, and most British households would never miss it.

       3. USA

We’re sure you’re familiar with this American ritual that happens every year, especially if you watch popular Christmas Films, but just in case you don’t, it is common in American households with children to leave cookies and milk out for Santa Claus the night before Christmas! Children will leave replenishing snacks out for St Nick and parents will then have to make sure they are all gone by morning to prove the evidence of Santa’s existence. Some children even leave carrots for the reindeer! 

       4. Ireland

We all know Ireland is a pretty cold country, which makes this Christmas tradition hard to stomach! Did you know, on Christmas day in Ireland, it’s common for households to partake in a Christmas day swim!!! 

If you’re lucky enough to spend a Christmas in Dublin, you may find yourself jumping into a 10 Degree Celsius sea from Forty Foot Rock with one hundred others.

      5. Belize

In central America, this English-speaking country interweaves Christmas traditions with rich and vibrant native spectacles, and it is common to see many festivities and dances around the towns of Belize over the holiday period. One of these dances is titled the Maya Deer Dance, and involves 20+ dancers dressed in different roles performing out an ancient story of a maiden being kidnapped by a jaguar. Now that’s’ certainly a different Christmas experience!

Christmas can be an incredible time to travel and experience other cultures. This is just another way that learning English can get you a step closer to seeing the world!

_________________________________________________________________________________________

Nel mondo, persone di tutte le etnie e religioni festeggiano il Natale in modi differenti e interessanti.

Qui vi presentiamo cinque dei nostri paesi anglofoni preferiti e come celebrano il Natale.

  1. Nuova Zelanda e Australia

Iniziando con la città natale di una delle nostre insegnati, il Natale nell’emisfero meridionale è un po’ diverso da quello che conosciamo. È estate! Quindi invece di un pranzo a base di arrosto o una pesante cena di Natale, è più probabile che gli antipodi si trovino sulla spiaggia o davanti un barbecue. Anche se decorano con luci e addobbi di Natale come noi siamo soliti fare.

  1. Regno Unito

Il Natale nel Regno Unito potrebbe sembrare simile al Natale in Italia, ma c’è un rituale che forse non vi è familiare. Il giorno di Natale a mezzogiorno, gli inglesi di tutto il paese si riuniscono davanti al televisore per assistere a una trasmissione molto importante. Il Discorso della Regina! Ogni anno la regina Elisabetta II onora la televisione con un discorso edificante che riflette sull’anno passato e su quello a venire, e la maggior parte delle famiglie britanniche non se lo perderebbe mai.

  1. America

Siamo sicuri che avete familiarità con questo rituale americano che avviene ogni anno, specialmente se guardate i film popolari di Natale, ma nel caso non lo facciate, è comune nelle famiglie americane con bambini lasciare fuori biscotti e latte per Babbo Natale la notte prima di Natale! I bambini lasceranno delle merendine per San Nicola e i genitori dovranno poi assicurarsi che siano sparite tutte entro la mattina per provare l’esistenza di Babbo Natale. Alcuni bambini lasciano anche delle carote per le renne!

  1. Irlanda

Sappiamo tutti che l’Irlanda è un paese piuttosto freddo, il che rende questa tradizione natalizia difficile da digerire! Sapevate che il giorno di Natale in Irlanda, è comune per le famiglie partecipare a una nuotata di Natale!!!

Se sei abbastanza fortunato da passare un Natale a Dublino, potresti ritrovarti a saltare in un mare di 10 gradi Centigradi da Forty Foot Rock con altre cento persone.

  1. Belize

In America centrale, questo paese anglofono intreccia le tradizioni natalizie con ricchi e vibranti spettacoli nativi, ed è comune vedere molte feste e danze in giro per le città del Belize durante il periodo natalizio. Una di queste danze è intitolata la Danza del Cervo Maya, e coinvolge più di 20 ballerini vestiti in diversi ruoli che interpretano un’antica storia di una fanciulla rapita da un giaguaro. Questa è certamente un’esperienza natalizia diversa dal solito!

Il Natale può essere un periodo incredibile per viaggiare e scoprire altre culture. Questo è solo un altro modo in cui imparare l’inglese può portarti un passo più vicino a vedere il mondo!